onsdag 11 mars 2009

Mönster lycka.

Vad är detta? Fossingar? eller Fötär som det heter på mål. Bäbbä liten ligger på ett stoppat påslakan från 60-70-talet. Jag tycker det är fint!

Igår var vi på babyfika, nio mammor och nio bäbisar. Ni kan ju tänka er hur det lät:) Men trevligt. Ibland är det skönt att få prata bäby snack med någon som vet precis vad det handlar om. En ny upplevelse för mig, att sitta i ring med ett hav av babygym och småttingar framför sig som skrek och bajsade om vartannat. Kändes nästan på gränsen till komiskt. Det har också slagit mig att jag sedan jag fått barn ibland kan känna mig väldigt disträ. Speciellt när man är många. Som om jag faller in i mitt och stänger av. Kanske är det för att man hela tiden måste finnas på flera ställen med tankarna? Är det någon som känner igen sig?
I alla fall, där på fikat fanns ett liknande täcke som någon snäll mormor gjort om till en filt. Stoppat lite lagom mycket och sytt ett annat, mjukt tyg på baksidan. Tänkte att jag skulle göra det samma. Om inte mormor har något emot att jag trixar med hennes gamla lakan?



Här är också ett annat tyg som jag köpte på återbruket för några dagar sedan. Tänkte att det kanske kunde förvandlas till någon rolig figur. Dom gillar ju färg och form dom där små.

Jag måste också passa på att visa en väldigt fin present:)

Kakfat från Anna & Anders Design i Mora. Bakom står en fin ram som jag föll för.

Tack så jätte mycket Nina! Jag blev så glad och det är verkligen roligt att få presenter som visar att någon tänkt. Tack!

Ha en bra dag! och ta det lugnt.

/Lina

9 kommentarer:

  1. Hej! Sy en folkdräkt säger du. Det var värst. Väldigt kul, väldigt ambitiöst och väldigt spännande. Om han syr en dräkt vill vi såklart se bilder på bloggen!! =) Jag tänkte också sy. Fast inte en folkdräkt utan en vetekudde till. ojoj vilka söta små fossingar han har Melker. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Min dotters fötter vad det bästa jag visste när hon var bäbis.När hon låg brevid mig o vila o man kände dom små fossingarna små sparka på mig..Mys..Jag kan se alla goa kakor som ska ligga på det fatet ,,Mums!

    SvaraRadera
  3. Det är väl härligt om gamla textilier kan få nytt liv. Gamla bomullstyger är ju så sköna och mjuka på ett helt annat sätt än nya, så det måste ju vara härligt att få ligga på en sådan filt som liten junior :-)

    SvaraRadera
  4. ooooh vilket fin kakfat!
    Tygerna gick inte av för hackor de hellt, hälrigt färgranna och uppfriskande, som små karameller!

    Jo, jag känner igen mig i det där att vara disträ... fast jag har inga barn :)
    Men disträ är jag redan, så hur ska det bli när jag HAR barn??? :)

    Mmmm vad gott med pizza....
    Kl 14:00 imorgon får vi nycklarna! Jippi!

    SvaraRadera
  5. Bebisfötter är ju bland det bästa som finns. Även om de luktar lite tåbira ibland =)

    MIn spikmatta har jag beställt på www.shaktimattan.se (eller com på slutet...)
    Den kostade ca 600:- Såg att LIFE-kedjans hälsokost i min stad hade hemma den, finns det så så slipper man ju fraktkostnad.
    Finns även en annan variant av spikmatta som inte är mjuk utan hårda plattor som man kan sätta ihop. Tror inte att den är lika praktisk. Den här mjuka varianten kan man ju rulla ihop.

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentar på min blogg. Som nybliven förälder kanske du även är intresserad av min andra blogg. Kolla in
    http://www.babyvarlden.se/templates/Blog/Blog____83084.aspx
    Har en bra dag
    /Niklas

    SvaraRadera
  7. Kul att du tittade in hos mig! Vilken fin blogg du har, jag har suttit och läst öch njutit av dina skapelser en lång stund! Din trollslända gjorde mig sugen på att plocka fram ullen...

    SvaraRadera
  8. Bortskämt? Nej, inte alls. Klart du ska få välja kaksorter. Inte mer än rätt. =) Såg du Leila denna vecka då? Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Härliga tyger :D

    SvaraRadera