måndag 30 mars 2009

Melker och tulpanerna.

Morgon bestyr är över, eller nästan. Jag är äten men inte påklädd och redo att möta min omgivning. Tiden springer så fort.

Vi har tulpaner i vardagsrummet. Rosa och orange, det passar bra ihop hade min kära hört på Tv. Dom lyser upp! Han köpte dem och det blev fint.

Melker var nyfiken, stirrade på blommorna och blinkade inte på en evighet. Sen sträckte han sig mot dem, strävade. Nuddade, och blomman föll isär. Han blev mycket förvånad och jag förundrad. Fantastiskt att se en liten människa lära och upptäcka. Det hjälper mig att se sådant som blivit självklarheter för länge sedan. Jag får också lära på nytt. Blev varm.

God morgon, dag.

/Lina

9 kommentarer:

  1. Ibland är det jättebra att upptäcka världen bredvid ett barns ögon. Jag förundras ofta hur våran snart-treåring erövrat språket och slänger sig med många olika uttryck. Hon sa till sin storebror som skojade häromdagen:
    -Du skämtar!
    Det lät så vuxet.

    SvaraRadera
  2. Hehe. Nej det är inte du, eller? =/
    Saknar er!
    // Maja

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland borde man allt bli lite mer ödmjuk, upptäcka saker och inte se allt som självklart!

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken snäll make du har som köpte så fina tulpaner till dig :)
    Roligt när barn är nyfikna, och ibland händer lite oväntade saker på vägen. Det är härligt med spontanitet, sen dömer de ingen heller :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. barnanyfikenhet å uppiggande tulipaner!
    Det e livet!

    SvaraRadera
  6. Har bara en kommentar...passa på att njuta av den värdefulla tid som du har med din son.
    Tiden bara springer iväg....fast det kanske inte känns så alla gånger.
    Mina barn är ju stora nu , men jag kan fortfarande minnas saker som gör mig alldeles varm, samla sådana minnen det är den dyrbaraste skatten man kan ha kvar.
    Kramar till Er/Carina i Lilla vrån.

    SvaraRadera
  7. Njut av sonen, livet och pysslet... Barnen är det bästa man har! Själv ska jag bli farmor i slutet på sommaren, det känns underbart kul!
    Vilken fin blomma (och andra saker) du gjort!
    Tingeling på dig och Melker.
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Barn är så fantastiska!
    Jag har inga egna än, men har flera små barn i min närhet och det är underbart!

    Just som du säger att se hur de upptäcker saker omkring sig och sedan när de blir ännu större när de upptäcker att de kan få rekationer på vad de gör :)

    (ett barn i min närhet har vid tillfälle stått och hoppat upp och ned och tjoat jävlar, jävlar, jävlar! svårt att inte skratta, mamman var inte lika road över inlärda ord från dagis, hi, hi)

    Nyqvarn låter bekant, kanske har varit där själv någon gång - kul att ni hade trevligt!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Härligt med fröodlingar, det inspirerar så!! Kram Madeleine

    SvaraRadera