torsdag 19 mars 2009

Måla hela världen lilla mamma.

Har inte målat på väldigt väldigt länge. Men så blev jag plötsligt så sugen. Tycker inte om ordet plötsligt, men det var verkligen plötsligt, så jag måste använda det. Målar lite barnsligt, för barnets skull. Kanske också ganska mycket för min egen.
Ett smakprov.


Akryl, fy för akryl, det torkar så snabbt! Man hinner inte göra sin egen takt.

Ibland känner jag mig så otroligt korkad! Melker är gnällig, ledsen, otålig. Jag försöker med allt möjligt, skallra, babygym, orange boll med en massa tuttar, men inget vill hjälpa min lilla. Till slut lägger jag honom med snuttetrasan (nästan av misstag) och han somnar direkt. Korkad?

/Lina

13 kommentarer:

  1. Inte korkat alls:(( Man vet inte alltid va de små liven vill, särskilt när de inte kan prata. Det är inte säkert att man gjör fast de är 13 heller:) Men du gör ju alltid ditt bästa och du hittade til slut det han ville inte sant, det är oftast det sista som gör det, annars hade han fortsatt och du provat något annat. Vilken söt tavla, den gör en(mig)glad/Kramis

    SvaraRadera
  2. ÅÅ uken fiin! dän kommär no Melker tytja um vänn an bir stur. =)
    Nu fekk du ditt soldmål. =) Hihi.
    Krama // Sjokkelingan

    SvaraRadera
  3. Underbar flodhäst! Skitmysig. Fina färger.

    Haha, du gillar inte akryl? Det gör jag, just FÖR ATT det torkar så snabbt.

    Men du. Varför gillar du inte ordet "plötsligt"? Det gör jag.

    (Känns som om jag leker tvärtom-leken med dig idag, inte meningen.)

    Hahaha, känner igen den där pucko-känslan med en liten unge. När Surrabutt var nyfödd höll jag på att bli tokig för att hon aldrig "lät mig" dammsuga. Jag är en slarver, men dammet rullade och gäster var på ingång. Och Surra bara skrek och skrek trots att hon var nyammad och nybytt och hela programmet. Till slut satte jag henne i bärsälen och började dammsuga med henne hängande och svängande i bullret. Hon slocknade direkt. Var det ordet PUCKO du använde? :-D

    Till sist: jag har INTE glömt ditt mejl.

    Många kramar, R

    SvaraRadera
  4. Hej Lina!
    För mig kom också målarlusten sådär plötsligt, blev nästan anfallen. Ett behov helt enkelt!
    Jag tycker nästan att akryl torkar för långsamt ! Alldeles sant, jag arbetar snabbt när jag målar..

    SvaraRadera
  5. Hej! Har tagit mig en titt i din blogg. Wow, så mycket fint! På återseende:)

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren i min blogg!
    Vilken mysig blogg du har! Blir nyfiken på hela tavlan, hoppas du visar mer sen. Den ser verkligen härlig ut! =)

    /Cattis

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Tack för titten inne hos mig.

    Men vad duktig du är på attm åla. Personligen tycker jag bäst om Akryl. Tycker att olja aldrig torkar. Men annars är det skönare att måla i olja.

    Men vad du är duktig på att sy människa. Och vilka fina muddar du gjort. Ja, det må jag säga.

    Tur att allt gick bra med lillen.

    ha en mysig helg


    Inka

    SvaraRadera
  8. Hej! Joo, jag är helnöjd med bordet. Jag älskar bordets nya look i ärlighetens namn. Fin tavla, jag tycker du har använt dig av mycket fina färger. =) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Ja, när det gäller barn så har jag inga tips att komma med! ;-) Jag håller mig enbart till pyssel...
    Visst är det härligt att måla, jag brukar bli helt uppslukad, men nu var det ett tag sedan sist. Man måste ju känna inspirationen komma också!

    SvaraRadera
  10. Å super söt :D I like! Jag är lite likadan ibland, men jag har börjat köpa mer på nätet nu, innan vart jag lite rädd för det. Man kan ju köpa en liten bit av de man gillar fösrt och är de fint beställa mer, att gå ihop me nån att beställa funkar ju med :)

    Klart du får länka :D Tack! kommer dock få ny webb adress sen. men jag skriver om det i bloggen när det är dags :)

    SvaraRadera
  11. Hej! Vad kul att du tittade in hos mig så jag upptäckte dig! Härlig blogg och superfin tavla, jag gillar det barnsliga motivet och färgerna!

    SvaraRadera
  12. Glömde en sak, snuttefilt är nog världens bästa uppfinning, funkar på alla mina tjejer!

    SvaraRadera