fredag 13 mars 2009

Fredag den 13:e och första gången på barnakuten.

Vi skulle gå ut idag. Klädde på oss och packade ner plutten i sin påse. Jag öppnade dörren och mannen min skulle köra ut vagnen från trappuppgången. Något som inte får hända hände sedan. Vi var chockade och vagnsinsats, åkpåse och Melker låg på golvet. Allt upp och ner. Det högg till i mig.
Hur kunde detta hända? Hade vi glömt... Nej det hade vi inte!
Melker grät några rädda tårar men lugnade sig snabbt. Tyckte han såg ängslig ut, kanske var han en spegel.
Vi ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om råd. Senare träffade vi personalen på barnakuten som undersökte vår älskade, finaste, glada unge. Han var ok, flinade mycket och gjorde alla rädda lugna.
Vi fick gå hem, och Melker är fortfarande som han brukar, skrattar ibland och gråter ibland, skrattar mest.
Men fy vilken känsla! Rädsla!

På vägen hem hämtade vi en korg som jag köpte igår.


Den blir perfekt att lägga leksaker eller annat i. Frågan är om jag ska måla den, den är som ni ser lite sliten. Vad tycks?


En plåtbricka och en glasburk fick också följa med hem.

Ikväll ska vi njuta av en helt vanlig kväll med varandra! Ha det så fint, och kolla alltid barnvagnen innan ni går ut!

/Lina




11 kommentarer:

  1. Hoppas det blir bra igen, datumet till trots.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch som det kan gå. Får hoppas att det enbart var datumet som spelade er ett spratt! Tur att Melker är gla' som vanligt iallafall och att inget värre hände.
    Jag säger måla, när du känt efter tillräckligt länge att du vill just måla den. Himlans fin som den är också! Kanske låta den vara och stapla ihop med någon annan låda? Har ni mkt vitt hemma så kan det ju vara kul med något snyggt naturfärgat som bryter av! (säger hon som målat en korg vit idag, visserligen var den ful innan, kunde bara bli bättre). Fin fint fynd du gjort iallafall!
    Sigrid
    PS. Har inte provat de där berömda spikmattorna än, men ska nog slå slag i saken framöver!

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt.. och vilken änglavakt ni hade och allt gick bra.. man skakar inombords när sånt händer. Men njut ikväll av glädjen att det gick bra.. =). Fina saker du hittat igen..=).. visst är det kul att fynda, vasen du såg är också ett fynd på Lions marknad här hemma förra året.. en riktig snygging till vas. Ha en trevlig helg.. och pussa på Melker från tant.. Monica

    SvaraRadera
  4. Usch så ruskigt! Tur att det gick bra!
    Fick ett otäckt minne nu från när min största var baby och jag skulle upp med vagnen för en trappramp, då höll hon på att glida ur vagnen för vagnen lutade till, men jag hann fånga henne. Jag mår fortfarande dåligt (10 år senare) över att tänka på vad som kunde ha hänt.

    SvaraRadera
  5. Hej Lina Pina!!
    Korgen var suveränt fin och kanon praktisk och den passar perfekt till din inredning!! Du har sån tur att hitta så kanon bra saker.. Krama Melker massor ifrån mormor och en kram till dig också ifrån Mor..

    Ha det så gott!!

    SvaraRadera
  6. Vilken mardröm, men vilken lycka när det visade sig att det inte var så hemskt som det såg ut att vara.

    Jättefin leksakskorg, som jag inte tycker du ska måla, den blir finare med åren med patina, men vill du inte vänta så länge så måla den ändå. Brickan gillar jag, jätteläcker.

    Ha det gott och tack så mycket för ditt besök och rara kommentar. Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Glömde säga igår att vi haft en liknande korg i mitt barbdomshem, men tillslut så böev den så trasig så jag tror inte att den finns kvar längre.
    Överkastet hos mig har jag inte sytt, utan köpt på Åhlens. Men jag har sytt endel andra lapptäcken. Är också sugen att sy sådana igen...

    SvaraRadera
  8. Hej! Oj, det lät obehagligt, tur att allt gick så bra för lilla Melker. Snygg korglåda, jag tycker absolut att du ska måla den. Det kommer att bli en helt annan låda. Vadå nu då, är det något fel med New York? För mycket avgaser? Dåliga erfarenheter? Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Men vilken otur! Förstår att hjärtat hamnade i halsgropen! Det verkar vara en ung herre som tål lite äventyr i livet...

    Det är precis en sådan korg som jag har (och jag har den där burken och brickan också! Vilket sammanträffande! Brickan har dock någon sprayat vaniljvit och den blev jättebra så!) Min korg målade jag ju eftersom den var i en mysko mintgrön färg.

    SvaraRadera
  10. Usch, exakt samma sak hände mig när vi var hemma i Sverige och vår Jade var 7 månader. Vagnsinsatsen åkte av när jag baxade vagnen nerför en trappa, och hon for nerför 4 trappsteg och landade uppochned. Som tur var hade jag köpt en sele dagen innan, annars hade hon nog inte varit här med oss idag. Usch, jag mår illa bara jag tänker på det, har aldrig varit så rädd någonsin tror jag. Åkte till barnsjukhuset, men allt var ok som tur var. Tänk om jag inte hade köpt en sele dagen innan... Och tänk om suffletten inte hade varit uppfälld... Tilläggas bör ju att lånevagnen utbyttes mot en ny direkt.

    SvaraRadera
  11. GAaaaaaaaaaaah du FÅR inte måla den!

    SvaraRadera