torsdag 19 mars 2009

Nya stakar.

Köpte ett par stakar igår för en tia styck. Efter lite puts blev dom riktigt fina tycker jag. Gillar såna där gå upp på natten i mörkret stakar! Står nu på vardagsrumsbordet.

Ser ni lillfisen i bakgrunden?


När jag satt och putsade, förnöjd och entusiastisk. Pratade nästan med mig själv. -Tänk va, en tia, det var nog för att dom såg så risiga ut, men hade dom putsat dom...
-Då hade dom kunnat sälja dom för femton, sa min kära och flinade lite mot mig.
Fan, så känslig att jag inte kunde ta skämtet. Eller jo. Men kände mig fjantig över min förnöjdhet.

Här hade lillfisen tröttnat på att vara bakgrundsfigur.

Ska jag dra till storstan och träffa gammal vän, eventuellt också en yster syster.

/Lina

10 kommentarer:

  1. Lillfisen därbak som skrattar så gulligt såg jag direkt!
    Blev en fin bakgrund bakom dina "nya" ljusstakar!

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig, underbar liten solstråle där i bakgrunden av dina FYND!

    Stor kram och trevlig helg!

    Flisan

    SvaraRadera
  3. Klart att de ljusstakarna var ett fynd. Jag letar också gamla ljusstakar i mmetall, alltså "silverfärgade" men jag hittar bara en masa guldiga..

    Nej nej, nu har vi haft nog med vinter! Jag är inte ett dugg sugen på någon vintrig aktivitet! ;-)

    SvaraRadera
  4. Tjopp!

    Vilka fina fynd, förstår absolut varför du är så nöjd :)

    En tia är ju ingenting. De skulle ha kostat betydligt mycket mer om de var nya!

    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  5. Jättefina fynd.. men finast är nog lillfisen i bakgrunden.. ha en skön helg.. kramiz/monica

    SvaraRadera
  6. Tack för din hälsning hos mig - jätteroligt att hitta till din fina blogg! Jag ser att du också är en tvättäkta loppisgalning :-). Ljusstakarna var verkligen fina, och riktiga fynd dessutom. Och de italienska stövlarna är jag avundsjuk på, de är ju hur snygga som helst!

    Ha en riktigt bra helg!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  7. Hej Lina!
    Passar på att smygsurfa lite ifrån jobbet (aja baja mig)!
    Nu vet jag en sak till jag ska be dig sy åt mig när jag får barn, en sån där fantastisk skötväska! vilken grej - inbyggd vaddering och allt, vad duktig du är!

    Ljusstakarna var fantastiska - en tia???? jisses - jag säger som du, hade de bara putsat dem hade de för det första inte velat göra sig av med dem och om d enu mot förmodan hade det så hade de kostat minst en hundirng styck tror jag!

    Ha det så gott tills vi hörs igen!
    (vet inte när bredbandet kommer börja fungera hemma, men så fort det gör det så....)

    SvaraRadera
  8. Hejsan Lina.
    Har varit väldigt sporadisk i mitt bloggande och såg nu till min fasa att jag "tappat" bort dig.
    Sökte bland gamla kommentarer och till slut fick jag napp igen.
    Hoppas att det är ok att jag länkar dig så att detta inte upprepas...
    Dina ljusstakar var underbara..för att inte tala om guldklimpen i bakgrunden.
    Ha en bra helg.
    Kramar Carina i Lilla vrån.

    SvaraRadera
  9. Hej! Vilken glad och nöjd herre som sitter på soffan i bakgrunden. =) Nja, öl är inte min grej. Däremot ett glas äppeljuice, mmm, det är min melodi. Här skall det åkas skidor! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  10. supermysig blogg du har! blir riktigt glad när ja kikar runt här!

    Ha en riktigt skön söndag!

    kram Linda och Bertil

    SvaraRadera