måndag 16 mars 2009

Sköta om väskan är nästan färdig!

Ja, efter mycket om och men blev det såhär...

Vaxduk är nog det värsta jag sytt i, tror att det blir första och sista gången:)
Såhär ser väskan i alla fall ut. Mitten är något vadderad för att det ska bli mjukare för plutten att ligga där och skötas. På sidorna finns olika fack med plats för blöjor, kläder, salvor och allt vad man kan tänkas behöva.

Sidorna kan vikas in...

...och väskan kan sedan fällas ihop.
Jag valde att sy i vaxduk för att det lätt ska gå att torka av väskan när den blir smutsig, men hade jag vetat att det var så svårt... Modellen är också mycket praktisk när man bara har en arm att tillgå. Väskan kan bara öppnas och så har man ett färdigt skötbord. Det som fattas nu är en axelrem. Kan vara bra att hänga väskan över axeln när man har mycket att bära och kånka på:)
Ha en bra dag!
/Lina

10 kommentarer:

  1. Hej Lina! Titta, vad fin väskan blev. Du är duktig tycker jag. Varför är det svårt att sy i vaxduk tro? Man kan ju tänka sig att det ska vara enkelt, men icke alltså. Njaa, alltså vi har nästan ingen förvaring i badrummet så därför blev det perfekt med ett skåp ovanför toalettstolen. Vilket fint trägolv jag skymtar hemma hos er. Det kallar jag lyx, hihi. Bor ni i en bostadsrätt? Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Ja, visst är skrinet gulligt. Jag köpte det på återvinningsfesten som är på söder i stockholm varje vår. Alla som bor på söder kan ställa upp sitt bord med loppisprylar. Jättekul för då kan man verkligen fynda. Jag förstår att det är en bostadsrätt. Det är inte ofta man ser sådana vackra golv annars. Helt underbara golv i alla fall! Genuint på något sätt. Varför var det så svårt att sy i vaxduk? Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Den blev ju jättefin.. läckert med den gröna färgen. Vaxduk.. hmm.. här kommer slöjfrökenfram, hade du en plastpressarfot.. eller en fot med extra beläggning under som jag har för mig att man ska ha för att få glid under foten, och långa stygn.. kanske dags att säga nu.. *sorry*.. =). Meeeen.. den är ju jättefin och praktisk som den är.. bara en axelrem då.. Ha det gott Monica

    SvaraRadera
  4. SMart och snygg väska.
    Ungefär samma modell hade jag till min första tjej. Det var en väska som min syster sytt och använt till sina barn och som jag sedan ärvde.

    SvaraRadera
  5. Va kul.. gissa vart bilden är tagen.. på vägen ut från Railey beach.. *ler*.. och bort till grottan.. Jo då jag är slöjfröken på riktigt.. *ler igen..*.. Otympligt kan jag förstå att det är.. och smörpapper det var ett smart drag, kommer ihåg när jag skulle sy ett mindre kappell till en båt.. där kan man snacka otymplig och svårsydd.... usch..kommer aldrig att åta mig nåt sånt igen.. ha det gott..Moa

    SvaraRadera
  6. Tänkte på dig igår när jag var på Stoff o Stil, ett hundratal vaxdukstyger att välja mellan, även den lite mjukare (kanske) lättsydda sortens.

    Väskan blev fin och kommer säkert till nytta!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad ärtigt med prickar! Är vaxduken från Åhlens? Den som jag tror att det är, är ju i väldigt kraftig vaxduk. Jag har sytt små korgr i mjukare vaxduk och det var inget problem, men kan tänka mig att den kraftigare är "vresig"...
    Är inte så mycket för påskpynt - finns det påskord man kan hänga i poesiträdet tro?!

    SvaraRadera
  8. ÄLSKADE VÄNNEN MIN, STORT ELLER STÖRRE TACK för den jättefina födelsedagspresenten:)) Du är så snäll, som du kanske förstår älskar jag dom redan och hade på mig dom tills jag somnade igår. Det va också sååå fint inslaget, jag störtgillar pappret:))) Glad i hjärtat och glad i själen, tänker på dig/Kramisar till Er alla, sköt om Er

    SvaraRadera
  9. Otroligt roligt att se din fina väska, min mamma sydde precis en sån väska till mig och min docka när jag var lite, dock i bomullstyg, det hade jag nästan glömt, roligt när gamla minnen väcks till liv. /HS

    SvaraRadera