söndag 8 mars 2009

Hyllor och böcker och lilla pottan.

Söndag eftermiddag och det kliar lite i fingrarna. Skulle vilja skapa men jag känner inte tillräckligt mycket för något speciellt, så det händer inget. Orkar inte komma igång.
Helgen har varit full, besök. Kanske är det därför jag är lite tött och segstartad.
Vi fortsatte vårt bokhyllesökande idag utan resultat. Att det ska vara så svårt. En enkel bokhylla. Nu är jag i stadiet av att störa mig på alla böcker som dräller överallt i lägenheten. Dessutom har de en tendens att föröka sig. Exempelvis står "Färdär frå Soldn", en ordbok på soldmål, på vårt stora skrivbord. Boken är helt fantastisk! En eloge till dem som skrivit den. Men jag skulle så gärna vilja ha en fin hylla att ställa den i.


För ett tag sedan köpte jag ett skomakarkors, tror att det heter så. Just nu fungerar det bokstöd på skrivbordet. Jag gillar det! Brrå, som Görel skulle säga. Det är så skönt att vara nöjd.

Vi har också äntligen införskaffat en dagbok. Har tänkt så länge, men det har inte blivit av. Så nu ska här dokumenteras. Måste exempelvis skriva att Melker idag för första gången provat sin nya röda potta. Fyra månader och ett par veckor, är jag optimistik då tro? Nej, det gick utmärkt!

Tro om jag ska ta tag i lite pyssel, eller kanske kolla om Linda Rosing ska få sin drömprins? Kan det bli mer IQ befriat?

/Lina

9 kommentarer:

  1. HAr man inte rätta inspirationen är det som ingen vits att sätta igång att pyssla. Då kan man ge sig den på att det börjar strula. Åtminstone så blir det så för mig.

    Ja visst är det knepigt att hitta rätt bokhylla. Jag letar sporadiskt efter en ny, skulle nog vilja ha en med glasdörrar denna gång, och men vips blir de då väldigt dyra...

    SvaraRadera
  2. Pliiiis, hellre pyssel än Rosing!!! Kanske lite färgskisser på fler underbara mattor?

    Ang. din kommentar, "Men fy Rana." Haha, jag vet. Visst är det förjävligt? *skrattar*

    Kram, R

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hittar en bokhylla snart! Skrev också dagbok åt mitt stora barn hennes första 2,5 år, jättekul att ha och titta tillbaks i.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vad fint med skomakarkorset som bokstöd - passade perfekt!
    Det är himla kul med fina böcker, men nnu roligare när man kan förvara dem på ett fint sätt - hoppas du hittar en bokhylla som passar snart.

    Får besked imorrn om jag kan få ledigt innan flytten...
    Det känns lite stressigt så jag hoppas på det!

    Jag tror inte du har kunnat se huset någonstans, det ligger lite avsides, ingen stor väg i närheten, men det kanske påminner om något hus du sett!

    Hemma hos oss används både finporslin och finbestick varje dag - det är så det ska vara! :)

    Hoppas ni haft en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Odaladi odaladi hoppsan vilken daiajajajaja!!
    // dritkripn i stukklum =P

    SvaraRadera
  6. ljuvligt bokstöd hmm där kan ju dagboken vila, jag var sååå duktig med dokumentation det första barnet, stackars vår tredje...inga anteckningar här inte...

    ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  7. Nämen grattis till lilleman, så duktigt! =D

    Hoppas du får en fin dag...ser fram emot nya alster när inspirationen är åter. Har du lyssnat nåt på Jenny Wilson...det är nog hon som får inspirera mig idag tror jag.

    KRAMEN

    SvaraRadera
  8. Hej! Du kanske har en balkong att odla på? Det är väldigt inspirerande med trädgårdsmässa. Snygga stövlar du har, din mössa och dina väskor är väldigt söta också. =) Jag gillar också leksaker i trä, himla fint och gediget. Så du tittar också på Mia och Klara? Min favorit är tatueraren. Hihi. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Hittade in i din fin-fina blogg via huginotten.se. Så underbart fint du tar dej för i tyg och annat. Föll speciellt för vantarna du gjorde till din syster!
    Här kommer det bli fler besök.
    Vänligen
    Sigrid

    SvaraRadera