måndag 2 mars 2009

Nu.

Nu dricker jag mag-thé även fast jag vet att det inte hjälper ett dugg mot magkrämpor av olika slag. Friskt med pepparmynta.
Lärde mig nyss att jordnötssmör helst ska ätas med sylt, hade inte en aning. Melker tittar på mig i smyg. När våra blickar möts och han ser liten ut måste jag le, är så rädd att han ska tro att jag är arg på honom. Nej jag är inte arg på dig lilla vän. Jag är inte arg, bara grå. Det kommer en liten, bara liten tår. Inget grin. Frustration. Sen glömmer jag nästan bort mig när han skrattar så åt mamma. Lyckliga lilla vän.
Idag tycker jag att allt är fult hos oss. Allt är fult och tråkigt och jag vill ut och springa. Och sen vill jag känna mig nöjd efteråt. Nöjd och skön och full av tålamod.
/Lina

6 kommentarer:

  1. Mynta-the brukar funka här hos mig;) Mamma ringde igår och sa att 6-8 koppar grönt the är väldigt bra för hälsan. Mycket antioxidanter:)
    Sen säger jag bara DANS, DANS, DANS prova med det:)))) Tycker om dig, krama gulleplutten från mig. Melker kan få en puss haha/kramisar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ibland är det ju sådär, ingenting känns kul, allt är fult, grått och tråkigt.
    Jag har hört att choklad eller annat favorit intag hjälper superfint, i kombination med många koppar gott thé eller kaffe.

    Sedan tar man en lika fin ljusbricka som du hade gjort (brickan var ljuuuvlig!), ställer den på soffbordet, bäddar ned sig djuuuupt i soffan och tittar på favoritfilm...

    Ut och springa? nej usch, usch.. fötterna högt och schoklaaaa :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Lina! Välkommen tillbaka hem! =) Ja, vissa dagar är det grått och trist. Då får man helt enkelt gå på reserv. Kanske baka en kaka? Vilken vacker ljusbricka, pysselsax och pysselpåse. Så personligt och fint tycker jag. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Ja, usch för sådana dagar! Men tror man själv på att magthe kan hjälpa så tror jag visst att det kan ha effekt. Tankens kraft över vetenskapen typ. Här känns det också rätt motigt när man är sjuk, men lättad över att jag beslutat att stanna hemma från jobbet, för det har varit så kämpigt att jobba när man inte mår bra. Så då känns det ändå lite lättare..

    SvaraRadera
  5. Hej! Tvärtom,..det ser väldigt fint ut hos er tycker jag :)!!Och vilka underbara kuddar du har gjort! Mysig blogg har du..Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vissa dagar är gråa, även i mitt hem kan jag lova, det kommer nya dagar då allt känns mycket trevligare igen!

    Tack för dina rara ord om min blogg, blev jätteglad!
    :)

    SvaraRadera