torsdag 26 mars 2009

Pyssel och filt och sura postgubben.

Hemkommen från en skön dag i Uppsalas utkant. Landet, så stor skillnad. Undrar alltid varför jag bor i stan när jag kommer utanför, och mår bra. Vi bjöds på frukost och lunch och vackra tavlor. Prommenerade i solen och blev leriga på skorna. Melker var glad, sov, och sen var han glad igen. Det är skönt med sådana dagar. Nu är jag varm i ansiktet och det känns att våren är här.
Melker fick en ny filt av sin kära favorit tant. Alla blir tanter åt min lilla. Tycker om ordet.

Igår fanns rum för lite pyssel. Jag gjorde nytt med en tidskriftssamlare. "Före bild" finns i inlägget om bokhyllorna, högst upp till höger.

osa papper med bruna små prickar och ett guldigt band runt namnskylten. Jag har ännu inte skrivit något på den eftersom jag inte vet vad som skall få finnas i.


Här står den nu på samma plats i hyllan med tomma glasburkar och små dalahästar. Korgarna ovanför planerar jag att spraya vita. Måste bara ladda lite först.

Måste bara fråga vad ni tycker om en grej.
Igår var jag på en liten tobaksaffär och skulle hänta ut ett paket som kommit med posten. Tog en tidning i min hand medan mannen bakom disken hämtade mitt paket. Bläddrade lite förstrött i tidningen för att se om den verkade intressant. När mannen kom tillbaka sa han till mig att det inte skulle gå att returnera lästa tidningar... Jag blev ställd, la tillbaka tidningen och sa att jag inte trodde den skulle bli förstörd för att jag tittade lite i den. Det var verkligen lite. Han dök snabbt in med kommentaren att det skulle vara orättvist mot andra kunder om jag stod där och läste tidningar medan dom inte fick. Lika för alla.
Jag kände mig som ett litet barn som blivit tillsagd på skarpen utan att veta vad jag gjort fel... Hemsk känsla. När vi gick hem var jag arg. Han tog min energi. Kära sa till mig att inte bry mig om, men fan, jag blev sur.
Så vad säger ni, ska man inte få se efter om tidningen verkar intressant innan man köper? Och då menar jag inte att det är ok att stå och läsa hela artiklar...

Ha en bra kväll!
/Lina

9 kommentarer:

  1. Idiotgubbe! Klart man ska få läsa. Man köper ju aldrig kläder innan man testat dem! Säger det samma som D, inget att bry sig om men det är lättare sagt än gjort jag vet.
    Krama // Syster liten

    SvaraRadera
  2. Gamla sura bittra gubbar ska man bara högaktligen strunta i har alltid varit min princip :)
    Självklart ska man få provbläddra tidningen - man måste ju få se om det är något av intresse, det är väl självklart!

    Vad fin tidskriftssamlaren blev!
    Över huvud taget tycker jag du har så fint i din bokhylla, inte bara böcker huller om buller utan... fint.

    Härligt med bra loppisar - vi har också en sådan där vi garanterat är bästa kunderna :)

    Nu har jag köpt två provburkar. Vi ska bara göra klart taket sedan ska jag prov måla några olika nyanser... det är ju egentligen det bästa så man vet hur det blir på väggarna i det rummet.
    T spikar just nu upp all spont jag målat under dagen :)

    SvaraRadera
  3. hej!
    Otrevligt med gubben!
    Svårt för alla otrevligheter faktiskt. Man tar illa vid sig.
    Ibland köper jag tidningar utan att kika,men ibland vill man kolla om den är värd att köpas!

    Tidskriftsamlaren blev jättefin!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  4. Fyy vad otrevlig han var! Jag vill gärna kika lite i en tidning innan jag köper den! Har inte fått nån tillrättavisning än iallafall. ;)

    Så strunta i det där!

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  5. Den gubben behöver byta jobb....
    Larvigt var ordet.
    Jag förstår ändå den känslan du fick, skulle nog känt det samma.
    Vissa människor kan verkligen suga energi av en.
    Snygg tidskriftssammlare, nu fick jag ytterligare en ideè.
    Hårdisken i mitt huvud är nu full...måste försöka lätta på trycket...skapa lite i helgen.
    Du hade kommenterat min mora klocka, ja den älskar jag verkligen.
    Min Farfar gjorde den 1970, jag fick ärva den när min farmor gick bort för ca 3 år sedan.
    Vissa människor och saker har en särskild plats i mitt hjärta.
    Hoppas du får en bra helg/Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Vilket smil, det gör en helt lycklig med små smilisar! Och skit i gubben, jag hade reagerat som du och min man hade sagt att ta inte åt dig.

    SvaraRadera
  7. Vilket fint pyssel, det vart ju jättefint med tidskriftsamlar makeovern!
    Ett bra pysseltips:)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Usch vilken dum gubbe. Förstår att du blev sur, det hade jag med blivit. Klart man ibland vill kolla i tidningen först och se om det är något att ha.

    Tidskriftssamlaren blev toppenfin!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hej! Nu gör jag en liten "fuling" jag skriver ett inlägg som jag sedan kopierar och skickar till fler. Är det att vara "opersonlig". Ja, normalt sett så är det ju det, men jag klarar inte av att sitta vid datorn så lång stund, något har hänt med min nacke som inte är bra. Men jag kommer att personligen gå in på alla bloggar som jag vill höra av mig till och tala om hur fina och inressanta just deras blogg är så visst är den här hälsning personlig. Jag lovar att alla ska få ett helt personligt mastodont inlägg så fort "skiten" i nacken är borta! Kan ju säga att jag nu hunnit läsa ett 30 nya inlgg nu på morgonen.
    Vill som sagt önska alla en fin och trevlig helg!
    Mvh från Peter!

    SvaraRadera