söndag 22 mars 2009

Tack O tack.

I fredags var vi i Sthlm jag och Melker. O du stad, vad du inte imponerar på mig. Jag som försökt så många gånger.
Vi träffade en trevlig man på tåget som gjorde vår dag. Snäll och hjälpsam med varm blick. För det älskar jag att åka tåg. Nästan alltid träffar man någon fin och god. Tack till den mannen.
Tack också till er som hjälpte oss på och av tåget, ni hjälpte humöret, för sthlm var grått, som vanligt när vi är där. Fel årstid sa min vän.
Det blev sent innan vi kom hem, vi var trötta, melker sov och mamman försökte hålla sig vaken. På T-centralen fick vi hjälp om vägen av ett gäng tuffa småkillar, jag såg att dom blev glada för att vi frågade, och så hjälpsamma! Tack till er tuffa.
Idag tackar jag också solen för att du hjälper mig på traven, också min kära som ger så mycket kärlek! Nu börjar det nästan låta som en bön.


Melker diskuterar med Tiger. Han är suddig för ingen ville sitta still. Fin stol va? Den hade mamman när hon var liten.

Har grundat vanliga brokiga påskägg. Här ligger de och väntar på ny dekor.

Skön söndag till er alla!

/Lina

9 kommentarer:

  1. Håller med dig om Stockholm... Jag åker ofta dit i jobbet och det är långt ifrån några nöjesresor. Har dessutom bott där ett par år och då fick jag mer än nog. Men däremot skulle jag gärna vilja åka dit en helg och hälsa på min äldsta kompis (inte äldst i ålder utan den kompis jag har känt längst :-) och besöka alla de härliga inredningsbutiker som jag har förstått finns där. Får se om det kan bli av i sommar.

    Från det ena till det andra: Vad snygga äggen blev redan nu, även om de inte har dekorerats än. Får jag fråga vad du har använt för färg?

    Ha en fin söndag!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  2. Spännande att se vad som ska hända med äggen sedan!

    SvaraRadera
  3. Jag har nog alltid haft kul när jag varit i Stockholm, oavsett om det har varit i jobbet eller nöjesresa. Tycker att det är jätteroligt att vara där, men det är också väldigt skönt att åka hem. Efter ett tag blir det för mycket intryck, människor och stress och jag känner hur min kreativitet försvinner. Och det är inte roligt.

    Jag som inte alls haft lust att ha några påskägg blev plötsligt sugen på ett par helvita ägg. Blir att reka på loppis där de kostar ingenting.

    SvaraRadera
  4. Vilken liten sötnos han är lille Melker!

    Gillar verkligen stolen, så retrosnygg.


    Tänk vad häftigt att vi alla är så olika!

    Själv ÄLSKAR jag vår huvudstad!!!

    Härligt med vänliga människor, det ger en hopp!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  5. Jag har blandade känslor för vår huvudstad.
    Tycker om att göra korta besök men skulle aldrig vilja bo där.
    Däremot tycker jag att den är oslagbart vacker under vår och sommar.
    Jag brukar springa tjejmilen och på Djurgården är det ju otroligt fint.
    Sedan finns det ju många spännande affärer...
    Kram från Carina i Lilla vrån

    SvaraRadera
  6. Hej Lina!
    Vilken upplevelse detta var - att "hälsa på" här hos dig!!! Så fint du/ni har och vilka alster du gör. Jag är djup imponerad av dig, tjejen! Smakfullt med massor av kärlek... Hoppas att ni alla mår bra!
    Kram, Maria i Smedjebacken( din mammas gamla kompis)

    SvaraRadera
  7. Tjopp!

    Är inte heller så jätteimponerad av sthlm som stad, men det är kul att vara där ibland, men skönt att komma hem igen!
    Ska bli kul att se vad du hittar på av påskäggen, har tänkt göra något liknande själv :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Ledsen att du inte fick se nåt vackert leende från Stockholm. Om du säger till nästa gång, så kan jag komma och lysa på dig lite och visa en varmare sida av denna underbara, idiotiska, vackra stad. :-)

    KRAM!
    Rana

    SvaraRadera
  9. Aaa...såna stolar har vi till barnen med ! ;)

    SvaraRadera