onsdag 18 mars 2009

Muddar.

Jag har gjort några nya muddar till en speciell vän.

Handledsmudd på proportionsdocka.

Muddarna är virkade av två garner. En tretrådig naturvit och en tvåtrådig grå. Längst upp finns en virkad spets av det grå garnet. Kanten mot spetsen är markerad med små naturvita pärlor. Knapphålen syddes av ett brun/rött lingarn för att bryta lite mot det grå. De svarta glansiga knapparna fästes med samma garn.

Muddar i vit skål från "House of Olivvia" i Mora.

Muddar på balkong.


Ett roligt pyssel som tog sin lilla tid... Finns ju inte allt för mycket tid över till kreativt arbete nu för tiden;)
Solen strålar så nu måste vi bege oss!
/Lina

16 kommentarer:

  1. Hej!
    Vackra muddar. Jag tycker mycket om att använda muddar. Både skönt och vackert!
    Hoppas att spikmattan inte gör dig besviken. Jagtycker att det är väldigt skönt och tror att det påverkar kroppen positivt.

    SvaraRadera
  2. Javisst har jag det! Det är superkul, men nu dansar jag annat. Snygga muddar, jättefina färger, me like it. Strålande väder idag, tjohoo! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Vilka gulliga muddar du gjort. Tack för dina snälla ord - nu känns det som jag ska sätta igång...
    Ha en bra dag!
    Kram Em

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för kommentaren hos mig ;)
    Vilka härliga muddar du har gjort, ser jättegosiga ut....
    Ha det gott/Kraaam Malin

    SvaraRadera
  5. Finfina muddar och mysig blogg!
    Gillar också att pyssla och skapa så jag lär titta in fler gånger :-)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Åhhh så härliga muddar!!!
    Ha en bra dag vännen!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. Å vilka underbara handmuffar, måste lära mig virka bättre :)

    SvaraRadera
  8. Oj dom var ju jätte fina..Jag har tänkt att jag skulle försöka sticka ett par,,men det får nog bli till hösten..Du är väldigt duktig o kreativ tycker jag,.Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Vilka söta muddar! Jag är dock väldigt varm av mig, så tyvärr är muddar inget för mig, vilket är himla synd när de är så fina.
    Visst är sådana där gamla 50-tals krukor fina, men man verkar ha haft mycket mindre blommor då?

    SvaraRadera
  10. Vilka fina muddar, de var verkligen snällt av dig att göra dem, din vän blir nog superglad :)

    SvaraRadera
  11. liiiiiiina, du är bara så bra, underbara, helt ubersöta!!!!!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  12. Ja det blev jag verkligen:)) Superglad!! Tack igen min vän/kramisar

    SvaraRadera
  13. Godmorgon och Hej! Oumberlige Peter tittar som vanligt in och läser i din alltid fina och trevliga blogg och lämnar självfallet ett litet "hej" efter sig"
    Ha det bäst!
    Mvh från Peter!

    SvaraRadera
  14. Åh, så vackra muddar du gjort, de är som smycken. Vad glad din vän blir för nåt så fint och arbetat. Förstår att det tog tid.

    Din skötväska blev otroligt snygg och praktisk, vad duktig du är som sydde så avancerat i vaxduken. Kram Birgitta.

    SvaraRadera
  15. Tack för kommentaren, du har rätt det är charmigt. Jag ska vinka i fortsättningen. Det är nog jag som blivit gammal och cynisk, fyllde 45 år i veckan, märks på min blogg att jag inte tycker om att bli äldre(ler).
    Min fru som har haft/och har svåra bäcken och ryggproblem sedan den sista graviditeten för 15 år sedan, var inne på en ny typ av operation/ryggbloggad för ett tag sedan när hon vaknade upp så var det första hon sa att om hon blir helt "frisk" då ska vi ha fler barn! Säger hon det så är det nog så, ser verkligen skillnaden på åldern på föräldrar, här på Södertörn två mil utanför Stockholm är det flesta ganska unga så åker man in till de centrala delarna av stockholm, då är det genast cirka 15 år plus på föräldrarna. Träffade för ett tag sedan en första gångs Pappa som var 51 år, vilken upplevelse och vilken trötthet sedan (ler). En dle är hårda i sina bedömningar det här med ålder när det gäller barn det är inte jag, tror det är mycket individuellt, fast helt klart så ju äldre desto oroligare för allt!
    Nej, nu ska jag int plåga dig med mer text idag, som sagt ha det bra och var rädd om dig och de dina mvh från Peter!

    SvaraRadera