tisdag 24 mars 2009

Glimt.

Igår kom syster. Vi sjöng trollmor på mål och spelade gitarr så Melker somnade. Då trull-mon a lagt åll älvo små trulli... Härligt att sjunga lite igen, och med henne:) Opera bjöds jag också på, syster tränade drillar och höll en lektion om harmoniska moll skalor. Jag kunde bara skratta, hon plöjde och jag lyssnade, lyssnade till henner iver. Sen log vi båda. Älskar när syster blir engagerad.
Målade gjorde vi också, jag och syster, och Melker sov. Pappan var på sjukhuset och tog hand om små små bäbisar. Så små som Herr Nilsson sa han.

Ännu en glimt av fantasitavlan.

Det är härligt att måla igen, jag säger det åter. När jag var yngre kunde jag sitta på mitt rum i timtal. Insjunken i mitt. Ibland drömde jag om att bli stor. Måla hela dagarna. Och i huvudet målade jag hundra under tiden jag gjorde en.

Ha en fin dag! Lilla familjen ska sova ikapp.
/Lina

11 kommentarer:

  1. Åh så fint! Jag har också haft små herr nilsson bebisar, så bra att han tar hand om dom!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en syster på besök!
    Jag har bara en bror, men han är bra han å, han kommer hit om 2 veckor.

    Så bra att din man tar hand om små herr Nilsson bebisar - träffar dem på jobbet både nu och då.

    Tycker du är så härligt kreativ, målar och fixar och donar!
    Tack för alla info om skålen - känner igen både house of olivia och presentverkstaden... måste ju gå att beställa från någon av dem tycker jag :)

    Ha det så gott med syster din och Melker!

    SvaraRadera
  3. Underbart med syster, jag har också en som jag skrattar allra,allra bäst tillsammans med.
    Känner igen det där när du målade och gjorde "100 i huvve". Det är otroligt vad hjärnan kan gå...
    Må så gott K.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med lite besök, det lät ju imponerande när besöket också kan underhålla en med opera!
    Har börjat inse att gräset riskerar att ta över i köket, jag har sått i tre byttor, och tror att jag ska plantera om det så att det tar mindre plats, annars får jag ta in hästar som kommer och betar!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt inlägg!

    Så duktig du är att måla!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera
  6. Vad fint du skriver, så mjukt och enkelt.

    SvaraRadera
  7. Hej Lina!

    Åh, vad härligt att måla och så fint det blir. Jag målar väldigt sällan, men gjorde det jämt som barn. Skulle kanske plocka fram penslarna igen.
    Så många fina saker du gör! Virkar, syr, målar etc du kan verkligen mycket!
    Ha det så bra och pussa mycket på Melker! Vilken tur att allt gick bra när han föll, kan tänka mig att ni var oroliga!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  8. underbart med en sån systerrelation och er tavla speglar det, så vacker!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  9. Hej min vän:) Det låter så fint, det du skriver,härligt. Ser fram emot att se tavlan i sin helhet:)) Själv var jag på spa med jobbet i går(fick en anskitsbehandling)det lyfter, avslutade kvällen med medidation och fick diksha(energiöverföring) det var minst sagt en upplevelse. De berättade att våra drömmar kunde te sig annorlunda och min dröm var skrämmande, nämligen att min käraste make hade dött. Inte så roligt att vakna till det:( Dessutom träffade jag en landsman(kvinna) det var kul, hon värkade omtycksvärd. Många kramar till Er allt <3 Anna Jóna

    SvaraRadera
  10. Så fint!! Vill se mer ju! ;)

    SvaraRadera