lördag 28 mars 2009

Blomma till vernisagen.

Idag går vi på vernisage. Konst och smycken. Vi går mest för konstens skull. Istället för vanliga blommor har jag med mig en hemmagjord ros.


Jag har visat denna tidigare, dock utan stjälk. Rosen är gjord av vadmal, tovat ulltyg och spets.


I mitten finns en pärla.

Stjälken är gjord av olika slags metalltrådar, runt rosens kant har jag broderat fast några pärlor. Vita och några svarta.

Det blir en bra dag idag, det känns så i magen. Konsten är underbar! Jag har fått äran att se den i förskott. Du är verkligen duktig Anna!

Det är stökigt hos oss, jag tycker att det är skönt, tar ett par sega cheeseballz till frukost, kära min får ångest. Allt förstörs av att det står en odiskad stekpanna på bänken säger han. Det blir extra stökigt av den. Han diskar nu. (Jag åt mer än cheeseballz.)

Melker sover efter kärleksfamn, han ville inte innan, bara åla sig och hångla med tiger. Nu är han lugn.

Träffade en kompis till en kompis ca 01.00 inatt. På något sätt fick han veta att jag hade ett litet barn hemma som väntade mig. -Jaha! Menar du det? Hoppas du är lycklig, men det tror jag knappast... Han hade fel. Full och ärlig.

Skön dag!

/Lina

11 kommentarer:

  1. Klart han hade fel! Brukar säga själv att nu ska jag hem till mina tre 3 barn 20, 17 och 15 år gamla. Va, klarar de inte sig själva. Jo, praktiskt, men nu behövs man mer i livet än många kan tro! De som förstår vad jag menar kommer att lyckas i sitt föräldraskap!
    Ha det gott, men njut nu när människan är liten, var sak har sin tid!
    Mvh från Peter!

    SvaraRadera
  2. Dina rosor är så himla fina!

    Ja du, många blir väldigt ärliga med lite för mycket innanför västen, men man kanske inte måste tvinga på andra vad man tycker. Själv tycker jag att man kan vara precis lika lycklig med och utan barn, det är ett val alla gör. Inget är mer eller mindre rätt av de två valen.

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig! jag förundras ständigt över din förmåga att skapa vackra ting!

    Varför känner berusade människor sig alltid tvungna att pracka på en deras egna värderingar och åsikter??
    Jag förstår inte och kommer aldrig förstå varför många anser sig kunna säga och bete sig hur som helst bara för att de är fulla...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Jättefin blomma och härlig blogg! Hittade hit via Annas Dagar. Hälsningar från Mallorca.

    SvaraRadera
  5. Åå vilken fin blomma. Vad kul att gå på vernissage. Nu fick jag många inlägg att ta igen efter skidredsan. Fint och struktuerat ser det ut med bokhyllorna. ååå, vilket skåp som står brevid, wow. För övrigt tycker jag att du är en fantastisk konstnär! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Att ha ett litet barn som väntar på en......det är det som ÄR lycka......

    De som inte förstår det har inte barn.... Så enkelt är det. För oss andra är det en självklarhet, det är ju själva meningen med livet.....

    Ta hand om dig och ha en trevlig vecka!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera
  7. Tjopp!

    Vilken otroligt söt ros, den var verkligen one of a kind, och vissnar aldrig :)

    Kul med vernissage!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Härligt att gå på vernisage och se konst. Blir påmind om att jag gör det för sällan!
    Rosen är otroligt fin och jag blir bara mer och mer nyfiken på dej och ditt skapande.
    Jag har ett rum som jag kallar rosenrummet och där finns rosensaker av lite olika sorter...
    din ros skulle behövas där...
    kram K.

    SvaraRadera
  9. Hej min vän:) Kul med vernisage, det var värkligen länge sen. Du pysslar på och skapar det gillar jag;)) Jätte fina saker! Själva har vi pulat på ihelgen, med lilla väggen i matrummet, klätt med pärlspont och byggt en pelare, det blir så fint när det blir klart:) Det känns värkligen skönt att GÖRA inte sant?? Efter att ha betalat räkningar ska jag till och grunda färdigt. Må så gott nu och krama lilla Melker, för vist är han den bästa i världen:))) Kramisar

    SvaraRadera
  10. hej!
    Jag tog det mest som en beskrivning av hur hon såg ut... inget annat :)
    Men när du sa det så ja, ok, det kan tolkas fel, men jag tolkade det inte så i alla fall!

    Hur hade ni det på vernissagen?
    Kram Ane

    SvaraRadera