torsdag 5 mars 2009

Bär i sjal.

Har ett tag trott att Melker blivit för tung för att bäras i sjalen. Men igår tänkte jag prova att ta en liten tur med honom på magen som på den gamla goda tiden:) Och visst, det gick utmärkt. Nog för att det brände lite mellan skulderbladen efter ett tag men ingen fara på taket.
Så till alla mammor.
Lägg inte ner hundratals kronor på att köpa bärsjal! Det är så otroligt lätt att sy en egen! Och om du absolut inte kan sy en själv, kontakta mig så syr jag en åt dig. Sjalen består ar fem meter långt tyg som har en bredd på ca 50 cm. Jag använde mig av trikåtyg för att sjalen skulle bli lite smidigare men det där är ju en smaksak.


Har ni föresten sett mina nya stövlar? Italienska i skinn. Fick på Myrorna för en hunka och lite till:) Känner mig mycket nöjd! Sköna är dom också.

Vill också passa på att tacka alla er som lämnar kommentarer innan ni går! Jag blir glad.

/Lina

7 kommentarer:

  1. Om jag hade haft en liten nu, då hade jag velat ha bärsjal. Det blev inte av med någon av mina tre, trots att det var "inne" när jag fick min sista.

    SÅ fina saker du gjort i inlägget nedan. Jag håller på att virka en matta av trasor precis. Har du något mönster eller improviserar du bara?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det absolut bästa att använda om man vill måla en korg, och få bra täckning, är just att använda sprayfärg. Själv har jag ingenstans att hålla till så jag kan inte använda spray - om jag inte vill ha färgen överallt förstås..

    Har inte riktigt koll på det där med bärsjalar, men jag har förstått att de man kan köpa är jättedyra.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du hälsade på så att jag hittade till din härliga blogg....tittar så gärna in igen, hoppas vi hörs snart, ha en skön helg, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du gör!! Du är verkligen super duktig! Roligt att få titta in hos dig, lycka till med allt hantverk! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Då ska jag be dig sy en sjal åt mig när det blir dags för smått här hemma, för jag har redan nu bestämt att en bärsjal ska jag ha! :)

    Jovisst, jag är sköterska på sjukhuset i grannstaden... ojämna arbetstider hör liksom till vardagen, jag jobbar natt jämt... passar mig utmärkt.

    Jag frågade om ledigt, får besked i början på nästa vecka - håll tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt med sjal. Jag bar runt min första i bärsele jämt; sjal hade nog varit behändigare OCH bättre.

    Ang. utmärkelser. Mmm, när jag var ny i bloggvärlden fattade jag inte heller. Och så himlastormande glad jag blev för mina första. Men det går lätt inflation när alla ger vidare till fem som ger vidare till fem som ger vidare etc. Känns som det räcker för mig nu. Men så kände jag inte för ett tag sen.

    Visst frågade du hur gammal Surrabutt var härom dan?? Hon är fyra. Lille Brottarn är två och ett halvt.

    Självklart ska du säga att din egen matta är snygg; det är den ju. :-D

    MASSOR AV KRAMAR.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag virkar min matta utan mönster. Har mest virkat fasta maskor, men gjort någon slags virkade bågar på mitten av mattan. Har lite svårt att veta exakt hur många maskor som är bra att ha så något varv har blivit för många. Då blir mattan lite bucklig, men jag hoppas att den ska platta till sig om den kommer på golvet.

    SvaraRadera