torsdag 12 mars 2009

Snurra garnet.

Helgen som var bjöd på några nya saker. Försenade födelsedagspresenter, och vem hade väl kunnat gissa att jag skulle få en garnsnurra, eller vad det kallas. Skitbra! Och igår fick den invigas. Snurran fungerade utmärkt både för att nysta garn med och att roa lillfisen. Han satt här på soffan och såg tålmodigt och fascinerat på när mamman snurrade och trasslade det inte alltför medgörliga garnet.

Jag är stolt över lilla killen som föresten passerat åtta kilo nu:)

Såhär ser den ut, vilken uppfinning va?

Nystar växtfärgat ullgarn som bara vill trassla och krångla:) Tog nästan hela dagen, inklusive diverse avbrott.
Skapar kraften har kommit åter till mina händer! Det är så skönt och frigörande! Ibland kanske man behöver vila lite från den intensiva inspirationen för att sedan kunna ta emot den med öppna armar när den väl kommer tillbaka...

Ett litet trådslöjdspyssel...

Ha en fin dag!
/Lina

11 kommentarer:

  1. Ett så gulligt hjärta! Knåpat ihop det själv?
    Tur det finns diverse uppfinningar som kan roa ett barn. Oftast är det de mest otippade sakerna som glädjer dem mest! :)
    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  2. Så fint. Vad mysigt och sitta med snurran.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tänk så lite som kan roa de små.. och vilken uppfinning de där snurrorna är.. har suttit mer än en gång när min mamma skulle ha hjälp med härvorna.. tröttsamt för små barnarmar. Förresten är det sånt som kallas barnarbete.. *ler*.. Hjärtat är superfint, och ditt fina kakfat du fått.. är helt underbart.. skulle passa perfekt hos mig också.. kram och ha en skön kväll.. Monica

    SvaraRadera
  4. Min mormor hade en sådan där garnsnurra och jag var helt fascinerad av den!! Vilket härligt hjärta, trådslöjd är så fint!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg du har. Så mycket fina saker, jag blir alldeles glad!

    SvaraRadera
  6. Vilket fiiiiint hjärta i trådslöjd! har du knåpat ihop det själv? (i så fall - very impressed är jag!)

    Hoppas du får en fin fredag!
    Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Tack att du tittade på min blogg! ♥ är fint!

    SvaraRadera
  8. hej hej!

    härligt med kreativitet som flödar :)

    Självklart får du länka, blir bara superglad!

    trevlig helg

    SvaraRadera
  9. ÅH!

    Ditt lilla trådhjärta fick mig att smälta!!!!

    Så ljuvligt!!

    Önskar dig en trevlig helg och förhoppningsvis lite vårsol också!!!

    Kram


    Flisan

    SvaraRadera
  10. Hjätrekrok ska ja minsann ge mig på :)

    SvaraRadera