onsdag 27 maj 2009

Fyndlåda.

På auktion brukar fyndlådorna vara de bästa, men min favoritloppis hade också en fyndlåda som hette duga. Nej nu slängde jag mig med ett sånt där uttryck igen, har ju lite svårt för dem...
Idag skrotar jag runt, känner mig lite pirrig, kärleksfull, rusig, nästan som när man har fredagskänsla och livet spritter i kroppen. Det är bara onsdag, blåser som fan, jag ska jobba, och melker sover middag i flera timmar... Ändå är livet fint idag! Hade ett fantastiskt pepp-talk med lilla syster igår. Tänka sig att lilla syster en dag skulle komma och tala mig till rätta. Du växer dig klok och fin. Insåg att inget är för sent eller har bråttom. Jag måste våga och ta det lugnt...

Nu ska jag blaska ansiktet med kallt, sminka på mig, och koka pasta till mig och lillfisen. Föresten har jag sytt mer, bilder bjuds senare...
/Lina

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag använde mig av en massa sly som låg kvar efter att de har röjt under en kraftledning.
    De röjde för ca 3 veckor sedan och det var på gränsen för gammalt för att kunna använda...började torka...svårt att böja.
    Jag vet att det var ialla fall björk och al mm.
    Kul var det i allafall.
    Jag använde en morakniv för att tälja spetsarna som skulle ner i jorden...sedan tog jag en hammare och slog ner dem...lätt som en plätt :)
    Nu ska jag ut och vattna på fröna som jag satte...det blåser som bara den, här idag.
    Vilken kanon bra fyndlåda!
    Kramar//Carina

    SvaraRadera