måndag 22 juni 2009

Status nyrenoverat.

Väggar och tak är målade, och ljuset kom till vår svit. Befriande och lugnt. Vi sover bra här nu. Idag fick jag privilegiet att sova ända till elva, inte var dag.

Igår åkte vi till Nygårdsannas utförsäljning i Garsås. Mycket fina kläder och många ivriga kvinnor. Vissa vet verkligen hur man armbågar sig fram. Tur att jag hade fint sällskap! Gud, lät jag kanske lite bitter. Stickad tröja i ull blev min. Hänger här på slitet linneskåp i vårt sovrum.


Älskligsros på stolen bredvid sängen.

Vi sitter ute under pilen i skuggan, gör inget, fäktas med en fluga ibland. Det är lugnt men jag hör en motorsåg någonstans uppöver byn. Det står ett naket skal av hus hos grannen. Igår rev han. Konstigt, det har ju alltid stått där, det lilla skjulet, varit spännande och lite förbjudet. Visst ville vi alltid smyga dit när vi var små, gömma oss eller rota lite. Nu är det snart borta, bara naket en stund först. Inget är hemligt naket, visst är det skönt?

/Lina

8 kommentarer:

  1. Gratulerar till tröjan ! och nä, du lät inte "bitter" känner nog igen mig själv i att liksom nästan bli stående bredvid och bara titta på spektaklet när "Rea-hysterin" drar fram. Det är nog därför som jag nästan aldrig gör några "fynd"

    SvaraRadera
  2. Hej..Den tröjan skulle jag kunna tänka mig..Toppen fin!! kram susanne

    SvaraRadera
  3. ohhh huvva vad hemska folka kan bli när det är rea, ditt fynd är såååååå fint, härligt vacker där hängandes på ljuvt skåp!

    ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Hej! Och tack för titten hös mig :) Du är välkommen åter!

    Sicken fin kofta du hittat! Nu har vi dock fått lite sol & värme så förhoppningsvis kan koftan hänga där åtminstone ett par veckor ;)
    Kramis från Ardisia

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kofta du hittade. Du får vässa armågarna bättre till nästa gång, eller så får du göra som en annan: Tar dig fram med ett stort leende på läpparna. Det får den ha-tokigaste tant att komma av sig i sin jakt på nästa sak. Att någon kan le så stort i ett helvetes kaos och krig om fynden chockar oftast även den galnaste ha-generalen. ;)
    Att sova till 11 låter underbart äver flugfäktandet under pilen.
    Apropå skjul -saker och ting ändras sig i ens omgivning. Även det som alltid bara varit där. De finns ju dem som inte ser samma tjusning i gamla skjul och hus som en själv som fötts med dem. I know..
    Ha det dunderunderbart nu!

    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  6. Låter som en spännande tid! Hur gammal är din lille kille nu? Tiden går så himla fort...min lilla är redan 3 1/2 år ock kan själv! Hih hi
    Ha det gott och lev här och nu!
    kram em

    SvaraRadera
  7. Förstår att det är en lyx att kunna få sova ut en morgon och därtill i sitt nyfixade hus, vilken skön känsla. Funderade också på att åka till Nygårds Anna i veckan, men jag tror att jag hoppar över det, känner liksom du av alla armbågar och trängsel och blir liksom trött redan vid ingången. Men du fyndade en läcker kofta, den verkar skön och mysig vid kyliga sommarkvällar.

    Bärsjalen funkar jättebra och Ivar trivs ju bäst nära och tätt, det är en sån förmån att få följa det lilla livet så ofta, jag bara förundras och gläds.

    Kramar och jag önskar dej en fortsatt skön och härlig sommar tillsammans med de kära. Birgitta

    SvaraRadera
  8. Fin kofta!
    Och rofyllt sovrum!

    SvaraRadera