fredag 12 juni 2009

Resa.

Hör pulsen för att huvudet ligger för hårt mot kudden, kan inte sova, måste gå upp. Ritar lite och väntar på tiden. Somnar sedan och vaknar, packar väska och åker tåg. Träffar en söt mamma med en pojke som heter Folke, han är nio månader. Melker och Folke leker i mittgången på tåget. Leker så mycket som en (snart) åtta månaders och en nio månaders kan. Känns fint och vi har så mycket att prata om. Jag får separationsångest när jag tänket på att mötet bara är tillfälligt, kommer aldrig igen.
Melker träffar mormor och gammelmormor och gammelmorfar och moster, mamman köper nya sandaler och blir kär i dem. Sen åker vi vidare, fikar på café, städar hela lilla huset medan morfar går runt runt med lilla som börjat spotta och fräsa vid minsta upphetsning. Nu sitter jag här, hemma i Dalom, lite trött och lite hög av socker. Mellan möten och känslor hann jag också med att köpa skålen på bordet, framför mig. Blå och mycket turkos, min favoritfärg, jag vågar säga det.

God natt.
/Lina

5 kommentarer:

  1. Hej Lina! Jag hoppas verkligen vi hinner ses nåt i Dalarna.. Visste faktiskt att våra pappor fikat, rykten sprider sig snabbt :)Skrev mitt nr på min egna blogg under ett inlägg som du gjort men kom på sen att det är kanske inte så man svarar på bästa sätt.. nr är iaf 0738009703.
    Kram!
    Evelina

    SvaraRadera
  2. En dag full av upplevelser! Här har jag hunnit med att vara på en..vad ska man kalla det? improviserad gatufest med loppis i en av stadsdelarna. Helhärligt! Någon säljer hembakt, på ett ställe säljs rökt fisk, ungar leker och allt känns himla hemtrevligt. Och fynd gjordes det också!

    SvaraRadera
  3. hej vännen min, jobbar idag! Hoppas vi ses snarast:)) Längtar/Kramisar

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för kommentaren i min blogg!
    Har tittat lite på din nu. Vad otroligt fint du har det!

    SvaraRadera
  5. Verkligen betraktande av upplevelserna under en dag på ett underbart sätt:)
    kram Lallis

    SvaraRadera