söndag 28 juni 2009

Hemma i hem.

Visst är det roligt att komma hem och se vad som hänt sedan sist. Porslinsblomman blommar för första gången, skära små, nästan som stjärnströssel sa kära.


När blomman planterades gjordes också en klätterställning till den. Metalltråd och några pärlor, kommer snart inte synas för alla blad och slingerslingor... Hjärta i mitten.

Hann med ett litet loppisbesök när jag besökte mamma i veckan. Stor gammal keramikskål är för tillfället fylld med frukt, bredvid står en liten stake med öra och bakom en stor röd plåtburk med målade detaljer. Jag är nöjd.


Trevlig kväll!

/Lina

6 kommentarer:

  1. Hej Lina
    Så fyndiga loppisfynd. Den stora röda brödburken var verkligen läcker. Här i Göteborg är det nästan omöjligt att fynda så fint.
    Min porslins(favorit)blomma blommar oxå med massa klasar men den är ju definitivt äldre!
    Kram i sommarvärmen (puh..)

    SvaraRadera
  2. Jag är också glad över att vara hemma igen! Härligt att plocka upp sina fynd och planera vad man ska göra med dem :-) Det var en mysig skål som du hittat, jag har just sett att min favvoloppis har öppet hela sommaren, så gissa var jag ska bosätta mig?!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag har mejlat dig på din gmail angående lurvet.
    Hälsningar Meta

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja, dina skålar är perfekt för Melker och för mina små katter. Hihi. Helt perfekt! Vilken fin skål, ett riktigt måste om man får syn på en sådan på en loppis. Kul! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Inte bara jag som fastnat för metalltråd ser jag, Själv snöade jag in på min rulle i förra veckan. Med inspiration av luffarslöjd blev det lite smått och gott!
    Hoppas ni har haft det bra borta. Vi var borta i helgen och hade det underbart skönt!
    Kramar
    Sigrid

    SvaraRadera
  6. hallojs...så fin skål så!!!

    ~~Kram önskar Millan!!~~
    Ha en finfin vecka!!~
    ~~♥~~

    SvaraRadera