onsdag 24 juni 2009

Lilla vän.

Lägger Melker för han är för trött för sig själv. Ligger bredvid, försöker mysa. Han lyfter den lilla armen och tar målmedvetet ett stadigt grepp om min näsa. Passar lagom i hans lilla fina klibbiga hand. Ruckar sedan näsan fram och tillbaka, som med växelspak. Jag kan inte andas för handen gör lock, försöker vara kärleksfull och plockar bort hand från näsa. Automatiskt är den åter efter en halv sekund. Vi gör så om och om. Vet inte om lille herrn blir frustrerad, kanske, han fäller in fingertopparna så dom små sylvassa sätter sig med jämna mellanrum runt min nos. Jag skriker till, det gör ju riktigt ont. Melker rycker, ser förskräckt ut och underläppen, den lilla underläppen darrar. Förtvivlad gråt, och jag känner mig som den hemskaste...
/Lina

10 kommentarer:

  1. hehe åhh sånt som händer.. har vi missat er nu eller är ni fortfarande i gesunda? har haft alldeles för mycket att göra & för lite tid.
    kram!
    /evelina

    SvaraRadera
  2. Haha jag kan säga att jag är EXTRA (ja ta mej tusan med stora bokstäver) sugen på en egen liten idag! Har träffat dygnsgamla brorsonen idag, helt j-a underbart!!! AAAH jag blir toookig, söta jäkla bebisar och barn håller nog på att stiga mej åt huvudet!
    Självklart får du lägga mej i din blogglista, du ligger ju, sedan länge, i min! :)
    Stor kram får en faster som har beeebisabstinens!
    Sigrid

    SvaraRadera
  3. Hej Lina. Åh vilka vackra kuddar du gör och vilka vackra bilder du tar dessutom. Jag känner mig ärad om du skulle ha glädje av mitt ullexperiment! Det är inte aktuellt med någon halsduk (för kort och för kliig)- Jag tycker själv det är väldigt roligt att sy saker av det vävda, så jag kan förstå din ivriga tanke. Din kudde med den infällda plattväven är bedårande. Hör av dig vettja. Meta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Du skriver alltid så fint och berättar saker - roligt att läsa om klämda näsor av nyfikna barnfingrar.

    Är ni kvar i Dalarna fortfarande?
    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Åå vad skoj att måla om. Ljuvligt med förändringar mellan varven! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vilken härlig beskrivning av en händelse...jag kunde se det hela framför mig.
    Jag har nu suttit och kollat runt en hel del efter att jag har haft en månads blogguppehåll, hur mycket som helst att gå igenom...men sååå kul.
    Kramar till dig och den Lille//Carina

    SvaraRadera
  7. Det finns en nalle till dig att "hämta" på min blogg!

    SvaraRadera
  8. En verklig beskrivning på ett kärleksmöte :) och så den darrande läppen, underbart sött!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Ja, han är en trevlig prick den där alldeles underbara Ernst. Ja, han är liksom min idol kan man säga. ;) Kram Madeleine

    SvaraRadera