måndag 13 april 2009

Snart tillbaka.

Idag har jag sett små nyfödda lamm, lite svaga och lite rädda. En matades med flaska, kunde inte sluta tänka på att mamma alltid säger att syrran åt ur en sådan när hon var liten. Hon ler alltid lite då... Nu vet jag hur en lammflaska är. Aha för en liten grej.
I min kryddlåda har det börjat gro trots att snön försvunnit nu i dagarna. När vi kom hit var gården full. Vallar som glass. Nu syns endast några fläckar och på vår mossiga gräsmatta finns något som ser ut som mögel. Kan det bli mögel, där mellan snön och gräset, tro.
Härligt i alla fall att strosa runt i det våta, kolla läget i land och rabatter, klippa lite gammalt, frysa lite om lortiga fingrar...
Snart är jag i staden igen, några dagar till, men jag kommer.
/Lina

3 kommentarer:

  1. Hoppas du haft det härligt i Påsk och njutit av vår och trädgård!

    Har ingen aning om det kan bli mögel mellan snön och gräsmattan... nu blev jag fast med dne tanken :)

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. hejsan..Ville bara titta inom och önska dig o din familj en härlig helg..Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt med snön som tinar! Nu när jag tittar ut faller det faktiskt mer snö men jag hoppas att det bara är tillfälligt...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera