onsdag 4 februari 2009

Melkers säng.

För ett par veckor sedan fick vi hem min och min systers gamla spjälsäng. Tyckte det var dax att byta ut korgen mot en riktig säng nu när killen blivit så stor:)

Här ser vi den nya ägaren febrilt tuggandes på sina egna händer. Det var alldeles för tråkigt att ligga där ensam och se på medan mamma bäddar.

På sängen finns ett litet virkat överkast som jag köpte på en loppis i Horred i somras. Detta är en av de få saker som jag vågade mig på att köpa innan lilleman var född. Har föresten inte köpt mycket sedan han kom heller eftersom det finns så mycket snälla människor som bara älskar att skänka sina gamla barn grejor till en liten nying. Vi blir så glada!

På sängen syns också två små kuddar som jag sytt.



Kuddarna är gjorda av fyra gamla servetter. Bara att sy ihop, tvinna några band och så blev det såhär... (Ursäkta det dåliga ljuset i bilderna, som så ofta har vi en grå dag här i Uppsala).

Idag ska jag fortsätta knåpa på dalakudde nr.2. Den har legat på is några dagar eftersom jag inte riktigt haft klart för mig hur jag vill att den ska se ut eller hur jag ska gå till väga för att få det som i mina tankar. Tror att det börjar klarna något nu i alla fall. Sen har jag också ett annat projekt på gång men än så länge är det lite hemligt. Bilder kommer senare.

Hoppas ni alla får en mysig dag! Det ska i alla fall jag försöka eftersträva:)

Kram/ Lina

4 kommentarer:

  1. Mysigt han har det lilla M. Fiffigt med kuddarna, så fina! Lycka till med mer pyssel, ser framemot att se flera bilder/Kramisar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Tack för kommentaren :)
    vilken ljuv blogg du har! fina bilder.

    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Lina pina...
    Jag måste bara få säga att nog har jag världens gulligaste barnbarn!!! Det skall bli så spännande att få se dalakudde nr:2, jag var ju där i Fredags och det jag såg då var super fint, så jag är så nyfiken att få se den när den är färdig!!

    Ha det så gott!! Massor med kramar fr.Mormor och mamma Mi

    SvaraRadera
  4. Tjingeling! Tack för kommentaren hos mig=) Din krona blev jätte fin, gillar färgen på pärlorna. Och jag blir ju så klart alldeles lycklig i fall du vill lägga till mig på din länklista......
    Ha det mysigt och krama lille man
    SES

    SvaraRadera