torsdag 24 september 2009

Åter.

Vi är åter, och jag slås av hur det luktar i vår lägenhet, undrar om andra tänker så, -här luktar typiskt. Minns hur jag brukade lukta lukter i mina vänners hem när jag var liten. Nästan var jag avundsjuk för att de hade speciell lukt, och inte vi. Förstod inte då, att jag inte kunde känna.
Melker upptäcker sina leksaker på nytt och jag är trött, men stolt att jag orkade dessa dagar. Jag gick upp och gjorde välling på natten, diskade flaskan och gjorde välling igen på morgonen. Undrade hur många gånger jag ska diska flaskan, och nappen och den är svår att göra ren, nappen till flaskan.

/Lina

2 kommentarer:

  1. Gjorde samma sak när jag växte upp.. tyckte ibland att det luktade konstigt och ibland gott.. hemma tyckte jag det inte luktade alls.. *fniss*.. Stället jag har, antingen är det köpt på panduro eller så har jag skickat efter den ifrån slöjddetaljer.. minns inte riktigt från vilket ställe det var, men nån av de är det. Hoppas du hittar för det är väldans bra.. =). Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt känslig för lukter också, och har många minnen av miljöer och saker som väcks till liv av dofter. Men har märkt att alla inte har det så.. Det är inte alla som känner att det luktar kallt.. ;-)

    SvaraRadera