söndag 14 mars 2010

Väv.

Nu sitter tråd i stolen, varpad och klar för väv.
Jag skulle egentligen börja med något lättare men är för otålig för att vänta.
Jag har varpat för Mora-band. Helt på mitt egna sätt. De kunniga vänder sig säkert i graven, men det struntar jag blanka tusan i;)
Vi trilskades med varandra, jag och solven och trådarna, det blev sent, alldeles för sent, men nu...

Tack snälla Eva-Lotta för din värdefulla hjälp!

Ikväll brygger jag te och tänder ljus i små stakar, undrar vad kvällen blir av och längtar ingen annanstans.

/Lina

3 kommentarer:

  1. Det där blir säkert jättebra! Du verkar ju så målvedveten så det kommer säkert att fungera...även på ditt sätt!
    Lycka till!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Lycka till! Det går säkert bra.

    SvaraRadera
  3. Jag är också så som gör på mitt eget sätt. Men varpa en väv det skulle jag nog inte ens klara på något sätt. Men jag ska få min mammas vävstol så jag ska förhoppningsvis lära mig såsmåningom.

    SvaraRadera