torsdag 22 juli 2010

Mamma.

Så himla mycket mamma torkar hon köksbord insmort med yoghurt.
Så himla mycket mamma har hon mascara som gråblå skuggor under ögonen. Kvar från dagen innan då hon struntade i att tvätta sig.
Så himla mycket mamma glömmer hon sig själv,
stretar för att hålla axlarna nere.
Drick stora glas med vatten! Annars sinar mjölken, det vet du väl?
Så himla mycket mamma vill hon hämta barnen där de sover i dina sängar,
krama dem en extra gång. Få dem förstå hur mycket hon älskar.
Så himla mycket mamma har hon strimmor på magen och inga kläder som passar, amningsplagg, har man det?
Byxor.
Så himla mycket mamma har hon fortfarande för långa tånaglar,
glömde klippa dem idag med.
Imorgon. Mamma.

(Mor, idag är det din dag, jag vet hur du kämpat och älskat. Grattis.)

/Lina

6 kommentarer:

  1. ja, en mamma glömmer nog bort sej själv ibland....ganska ofta kanske!
    Jag kan bara önska henne vila och lite omsorg då och då!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack min Lina!!
    Älskar dig så.... kramar Mor...

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver!!!

    Den här mamman är barnledig och är på ett hotell i Kungliga huvudstaden och firar sin 10:e bröllopsdag.

    Många kramar från Moster Malin. Ge Daniel också en kram.
    Ge de små goa en björn-kram från gammel Moster.

    SvaraRadera
  4. Så bra du skriver Lina. Hoppas ni har en fin sommar!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Herregud....så vackert du skriver!
    jag kom in på din blogg av en slump, klickade på en länk någonstans...ja du vet hur det blir när man klickar sig runt bland bloggar och bilder. Satt och halvsov med halvslutna ögon, drömde mig bort där ett slag bland alla ord och bilder. Klickade och hamnade här.....DÅ ! vaknade jag till och kunde inte sluta läsa...du har en gåva, egentligen flera, du inte bara skriver vackert utan du arbetar fram utsökt hantverk med dina händer också.
    Jag var bara tvungen att skriva detta eftersom jag mellan raderna anade en viss tvivel från dig...om att inte duga...om att inte räcka till.
    jag lägger din blogg i min lista för hit kommer jag flera gånger, när min själ behöver frid och mina ögon behöver se vackert hantverk.
    Lycka till med ditt arbete!
    Vänliga hälsningar från Christin E

    SvaraRadera