torsdag 10 februari 2011

Kedjebroderi.

Hörrni brodöser där ute. Vad sägs om ett kedjebroderi?

Det startar hos mig, jag broderar en mitten på ylletyg, använder bara ylletråd och broderar inte mer än ca två kvällar.
Sen skickar jag vidare till dig.
Du gör samma sak, bygger på, använder ylletråd och fantasi,
skickar till nästa.

När broderiet gått runt, och hittat tillbaka till mig, syr jag ihop det med en baksida och sätter innerkudde inuti.
Föreslår att vi sedan auktionerar ut vårt verk på tradera och skänker pengarna till något bra. (Jag har inte bestämt till vad ännu.)

Vad säger du? Vill du vara med?

Mejla din adress till: etaaigart@gmail.com

/Lina

26 kommentarer:

  1. JAG VILL VARA MED!!!! du har min adress sedan innan/lina.oj

    SvaraRadera
  2. Mmmm...jojo...men jag kan inte brodera. Jag kan få öva och lära mig först så startar jag samma sak om sisådär...ett år? :)

    KRam till dig...

    SvaraRadera
  3. Vilken strålande idé, men jag broderar inte, men beundrar verkligen de som kan skapa med nål och tråd, såna dom du t.ex.!
    Lycka till med projektet!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Jag är med!

    SvaraRadera
  5. Bra ide! Får jag vara med fast jag inte är någon brodös. Än. Men vill bli. Jag lovar att verkligen göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  6. Jag vill också vara med! Det är en jättefin idé!

    SvaraRadera
  7. Toppen idé! Jag vill gärna vara med.

    SvaraRadera
  8. Jättekul ide´!
    Jag vill självklart vara med!

    SvaraRadera
  9. Jag också! *mailar*

    SvaraRadera
  10. Ja absolut vill jag vara med mailar adressen...

    SvaraRadera
  11. Kul idé Lina,,,,tyvärr har jag inte tålamod till det just nu,,, hoppas du hittar ett bra ändamål/kramisar

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det verkar galet roligt och vill hemskt gärna vara med. Är redan spänd på slutresultatet.
    Mailar min adress.
    Moni

    SvaraRadera
  13. Superkul idé!
    Vad härligt med folk som tar tag i sina idéer och inte bara funderar "hemma på kammaren".
    Självklart är jag med! Min adress är på väg!

    SvaraRadera
  14. Hejsan min Lina!!
    Vilken jätte rolig ide du kommit på !! Ska bli jätte kul att se vad det kan bli i slutänden:))
    Härligt med din skaparlust, jag tycker den visar dig vilken väg du skall gå!!

    Massor med krakar från mor !!
    Krama små kottarna från mig :))

    SvaraRadera
  15. Jag vill ju oxå vara med, men det vet ju du redan;) då du nämnde din ide´ vid återbruket förra helgen!

    SvaraRadera
  16. Ja vad roligt fast jag är inte så haj på det men vill görna vara med ändå om jag får :)
    Jag mailar adressen.

    SvaraRadera
  17. Riktigt bra idé! Tyvärr så befinner jag mig i england... Lycka till och lägg upp det slutgiltiga resultatet på bloggen! Roligt vore om alla fotade vad de broderat och de bilderna oxå kom upp :)

    SvaraRadera
  18. En sådan fantastiskt bra idé, du har min fulla beundran över sådana trevliga skaparprojekt. För övr så gör du underbara verk av allt du visar oss här på bloggen. Hade gärna varit med på kedjebroderiet, men får hålla mej till det jag hinner med av mitt eget tråcklande. Lycka till! Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  19. Ska klura på att!

    Blir det inte handuppräckning i broderandet så kommer det bli klickande på "bjud"-knappen!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Det här låter ju jätteroligt. Jag har inte tid egentligen, men det är en alldeles för bra idé för att inte vara med.

    SvaraRadera
  21. Jättebra idé! Men eftersom jag misstänker att broderiet skulle kunna "fastna" hos mig, jag är seg som bara den ibland, så lovar jag i stället att vara med och bjuda på resultatet och bidra i den änden, bara du talar om här på bloggen när det är dags att hålla utkik på tradera!

    SvaraRadera
  22. Vill gärna vara med, kul.
    Mailar adress

    SvaraRadera
  23. Jag vill gärna vara med!
    Min mejladress är helena@jbtec.se

    SvaraRadera