torsdag 17 februari 2011

Dyna för nålarna.

Sytt en dyna för nålar, av broderi jag låtit vänta länge. Baksidan kommer från en sparkdräkt i frotté som mor började sy i sin ungdom. Bland stoppningen ligger bitar av hennes bröllopsjacka, i vitaste finaste siden.
Alltså dyna med minnen och historia, känsla och drömmar. Och jag kan inte låta bli att undra vad hon tänkte på när hon kämpade med de där sömmarna.

Idag skiner solen, jag är fet i håret och sjunger för syster som fyller år. Som en hel kör var vi, vi som sjöng.

/Lina

4 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Ville bara heja, eftersom jag ofta tittar in utan att kommentera...
    Jag är alltid lite nyfiken på vad du slöjdar och broderar, skulle gärna försöka själv men saknar modet.
    Varmkram Hillevi

    SvaraRadera
  2. Extra kul med historien omkring. Det är lite som Antikrundan...
    Snyggt

    SvaraRadera
  3. Ännu ett vackert och finurligt återbruksföremål, design Lina! Snyggt! Gillar dina grejer! :-)

    SvaraRadera
  4. Så fint, och så fina tankar kring dynan! Du gör så mycket vackert och inspirerande, kedjebroderiet nedan låter hur kul som helst, jag mailar min adress och hoppas man får vara med fast det var några dagar sedan!
    /Sofie

    SvaraRadera