onsdag 9 december 2009

Natt.

Somnade sent igår.

Orolig liten och mycket tänk, tänk hur, tänk om.
Frö lever livet och påminner mig.
Tänker, det är orättvist att första lilla livet fick så mycket, medan den andra växer i ensamhet.
Melker krälar runt, sätter sig, klappar händerna och betraktar världen. Beslutsamt spottar han ut nappen, lutar sig nära älskades ansikte och säger högt och tydligt Böö. (Älskade fnissar.) Sedan vänder han sig mot mig och gör om samma sak.
-Mamma, pappa, ni måste lära er att se lustigheten i stunden!
Ängslig och skruvande somnar han sedan tungt mot min avdomnade arm, lille.
Utanför sjunger fågel, kanske fåglar, som om sommar.


Granhjärta mot timmervägg.

Vi kämpar idag, alla tre. Det är mörkt, men gott med chai och mormors kakor.

/Lina


5 kommentarer:

  1. Så fint att få glimtar in i ert fina lilla hus. lingonris, soffa och gran förvandlas till mycket fint under dina flinka fingrar!

    Hoppas det är bra och att båda små växer :)

    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  2. Hej min vän:)
    Kämpa på, men passa på att njuta av stunden. Låter gott med en sån härlig fika paus. Jag och T var till Kaffestugan igår, det var mysigt sen blev det simmhallen för mig nu på morgonen efter att ha jobbat natt:)) Sköt att låta kroppen glida i vattnet och känna sig lätt som en fjäder. Lite bubbel och bastu för att mjuka upp musklerna. I dag ska jag baka lussebullar och göra en veg. lasagne mums
    Ha de gott gumman/kramisar

    SvaraRadera
  3. så fina och inspirerande grejer. som vanligt :)

    SvaraRadera