torsdag 17 december 2009

Julehjärta.

Varför inte ett julehjärta till en hjärtevän?


Broderat hjärta av vadmal och lakansväv. Baksida av vadmal täckt med spetstyg från kjol jag lekte med i min barndom. Pärlor som hänge och smycke.
Stoppning av ull.


Imorgon bär det av uppåt.
Jag tänker tusen saker samtidigt,
packar smutstvätt för att vi inte hunnit tvätta i tid.
Två sorters te, dadlar, pärlor.
Lämnade timlistor i rökig kommunal lokal.
Frös om benen på väg hem, och såg människor halka och skämmas.
Värmen är på i stugan och imorgon kommer vi tillbaka, jag och Melker, pappan kommer efter.
/Lina


12 kommentarer:

  1. Din hjärtevän kommer bli så glad!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer efter =(

    SvaraRadera
  3. Fint hjärta du gjort.
    Önskar dej allt gott och en GOD JUL.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Bilderna gör den inte rättvisa,de vackraste jag sett!!! Finaste present jag fått!

    SvaraRadera
  5. Vilket ljuvligt hjärta, här blir man alltid glad av att titta in! Kul fortsättning på julväntan!

    SvaraRadera
  6. Lina

    En hjärtevän är bland det finaste man kan ha / få vara ...
    så fantastiskt vackert hjärta ... det glimmar och glöder ...
    och samtidigt ... så skirt och ömtåligt

    Önskar Dig en fröjdefull jul och
    ett glittrigt, varmt och lyckligt nytt år
    från C.Tvillingmammas Mamma

    SvaraRadera
  7. Hej !

    Vilken fin blogg du har och vilka undebara ting du har knåpat ihop . Verkligen snyggt !

    Ha en fin fin helg !
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  8. Härlig blogg. Vad du kan människa! Så kreativ och vilka fina saker du gör. Jag har länkat till blogg - hit vill jag fler gånger. P.S Hittade dig via Tvillingmamman.... en mysig tjej hon också. Kram Marie

    SvaraRadera
  9. SÅ VACKERT HJÄRTA!!!
    Smutstvätt har jag packat också... det går ju bra det med...=O
    Önskar er en varm och fin jul i stugan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så vackert hjärta att jag nästan blir lite vemodig. Det hänger ofta ihop på något sätt.

    Jag önskar er en fantastisk vit jul i Dalarna, det var länge sen det var så här vitt och stämningsfullt här.

    SvaraRadera
  11. Om inte sen så önskar jag dig en riktigt fröjdeful jul nu med dina hjärtan. Både dem födda och ofödda :)

    Stor julkram
    Sigrid

    SvaraRadera