fredag 20 februari 2009

Dalakudde nr. 3.

Här är min senaste form. Dalakudde nr. 3. Tanken var att romantisera det annars inte så romantiska dalarna. Visst är här vackert och traditionellt men romantiskt skulle jag inte kalla mitt dalom. Det finaste man kan säga till någon på mål låter i stil med, - I tytjär um di (jag tycker om dig). Inget älska här inte...

Kudden består av fyra bitar gammal ylleväv som jag sytt ihop till en större kvadrat. Denna kvadrat är sedan påsydd på ett linnetyg (handuksväv) och stoppad med ull för att komma upp något från understa tyget. I mitten sitter en pärlemo pärla.


Runt ylleväven sitter en ram av rosor. Rosorna är sydda av vadmal och i mitten på några av dem finns pärlor.

Nog med dalaform för denna gång. Vad säger ni, bör jag vidga mina vyer?:)

Trevlig helg!

/Lina




9 kommentarer:

  1. Hej svejs!!
    Kudden var jätte fin, jag tycker det var roligt med lite dalaromantik, allt behöver inte vara som det alltid har varit.. Du är otrolig som har så mycket ideer och gör något av dem!!
    Njut i Dalom!!

    Kram från en stolt Mor!!

    SvaraRadera
  2. Vadå ska du vidga..? :-) Det är ju det du gör. Jättefint.

    Och du. Ibland säger "tycker om" eller "håller av" mer än "älska".

    Kram! Hoppas du får en underbar helg i Dalum.

    /Rana

    SvaraRadera
  3. Vilken bedårande liten dalakudde du sytt! Ha, ha, jaså det är inget romantiskt landskap tycker du... nje, men en gnutta bonderomantik skulle man nog kunna säga att det innehåller!

    Förlåt mitt sena svar ang tidningen, jag har ju för mej du frågat förut och jo, visst kan du ringa el maila gruvgatan och be dem sända, de skickar! Skulle de ha slut så kolla min länklista! Lycka till & trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja, det ligger verkligen något i det du säger. Jag blir som vanligt helt häpen när jag ser dina syprojekt, du är grym!!! Otroligt fint med rosramen.. Själv var jag på loppis och köpte ett skåp för ynka 40 kronor. Det är vad jag kallar loppisfynd. Jippi! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för besök hos mig, välkommen åter! Såklart får du länka.
    Tycker mycket om din kudde! Och känner mig lite besläktad språkligt. Här i norrbotten så är det inte så stora ömhetsbetygelser heller.
    Och inte så stora beröm heller. Kanske något med vår natur =)

    SvaraRadera
  6. TJOHOO!!! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!!!

    Hoppas du får en finfin dag.

    Kudden blev ju kalasfin med rosor och allt=)

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  7. Med sådana härliga kuddar kan man väl inte få nog? Jag gillade särskilt rosorna runt om!!

    Jo, gjorde lite småfynd på loppisen igår: ljusstake, en korg på fot och ett träfack. Det var medan man fortfarande var pigg och fräsch och innan ett irriterande halsont slog till.. blä. Nu ska jag lägga mig igen på soffan..

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ja spårvagnen är jättefin. Den är köpt på Barnens Handelsbod (leksaksaffär) i staden där vi bor för snart 3 år sedan. Men jag har för att jag sett på någon nätaffär kan bara inte komma på vart. Har du lite tålamod kan du ju leta - har du tur så kanske du hittar en sådan. Lycka till!
    Em

    SvaraRadera
  9. Men du är ju helt otrolig!!!

    Så vackra saker du gör...njuter.....

    Nu hoppas vi på en fin vecka!

    Kram



    Flisan

    SvaraRadera