torsdag 30 juli 2009

Fjällauktion.

Resultat av auktion vid fjäll.
Blomkrukor, kaffekopp, och gammalt porslin ur fyndlådor.
Måste kanske även nämna att jag mycket orutinerat råkade ropa in en herrcykel av modell äldre. Den måste vi nu frakta per buss söderöver... Var ju dock årets första auktion.

Idag hänger tunga skyar över Bäckebo. Melker har röda hängselbyxor för att liva upp stämningen, vi äter mormors kaffebröd och fyller guppiga gropar med grus.
Sen virkar jag också, virkar matta av tunga trasor, blodet rusar häftigt i fingrarna.
Nu ömmar de.

/Lina

8 kommentarer:

  1. Fina auktionsfynd! (Håller också på att virka en matta, men det går segt...)

    SvaraRadera
  2. Virkad matta låter intressant, den får du visa upp när den blir klar!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fynd i min smak!
    Åh, jag som fortfarande inte är klar med mitt mattexperiment med trikåtrasor. Blev nog alldeles för guppigt för att bli bra...

    SvaraRadera
  4. Gumman!

    Det du just skrev i en kommentar hos mig... Jag veeet hur det känns, det var samma här i perioder. Och jag grinade, grinade. Konstigt att det är så stort. Jag vill bara krama dig och säga att det gååååår över, allting.

    Jag blir galen på en sak. Det är till och med så att jag tvekar att kommentera här ibland bara för att jag skäms så mycket. Jag har inte glömt den där gåvan jag lovade dig i förskott. Lådvis med tygremsor och vävgarner från väverskan. Nå. Väverskans son mår inte så bra och det är bara inte läge att hämta det. Jag är känner mig jättedum inför dig, hade redan i tanken börjat paketera det åt dig. Nu vet jag inte hur det blir.

    Jag fick också flera rullar med skinnremsor som jag blev förtjust i. Jag kan inte sy, men tänkte ändå lite diffust att dessa läderremsor kan jag använda till alla mina medeltidsklänningar som jag ska sy. Nå, det är både svarta och bruna remsor och jag har mer än jag nånsin kommer att använda. Hjärtat, jobbar du med skinn? VIll du ha dem?

    Röda hängselbyxor och mormors kaffebröd låter som poesi.

    Kram till dig!
    RANA

    SvaraRadera
  5. Åh så fina fynd! De är krukorna i bakgrunden har jag också, finfinaste! Jag har en teori om att man kan fynda till väldigt bra priser på auktioner och loppisar inåt landet - stämmer det??

    Jag tyckte att det passade bäst med ett lägre tv-skåp hos mig, har ju redan en hög stor bokhylla och så det rätt höga tygskåpet. Mer höga grejer och det skulle kännas trångt. Sedan har detta skåp stått i mina farföräldrars sommarstugor hela min barndom så det finns mycket historia bakom det :-)

    SvaraRadera
  6. Vi vill se Melkers röda hänglsebyxor samt din virkade matta!
    Bra auktionsfynd även om det med cykeln låter som en utmaning! ;)
    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  7. (Tack! För både anatomiskt påpekande och för Nästan Kärleksförklaring. Du kan se det som en bildserie, där Kalla Hjärtat är nummer ett. Sen blir det liksom andra bullar av, som synes. Nu lovar jag att inte säga ett pip till om de där skisserna.)

    :-)

    SvaraRadera