tisdag 28 juli 2009

Bäckebo.

Här är jag nu.
Veckan i skärgården är över och vi har börjat vår sommarturné.
Sitter på solsäng från 70-tal, vid husväggen till mammas stuga.
Jag ser myr och löjtnantshjärta, mamma trilskas med att plantera blommor även här i fjällvärlden.
Solen når mig, det blir varmt och jag plockar plagg efter plagg från kroppen.
Det känns konstigt att sitta nästan naken, på solsäng bland skog och blöta myrar.
Blundar och njuter och slappnar av så mycket så det pirrar i hela kroppen.

/Lina

7 kommentarer:

  1. Förstår att du har det skönt i ensamheten och kan njuta av sol och värme.
    Ha det!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. ohhhhhh så härligt vackert, njut och samla krafter från det härliga landskapet! varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt vackert..Njut ..Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Behöver nästan nypa mig i armen över hur vacker vy som du har fotograferat. Sverige är vackert!

    SvaraRadera
  5. Underbart beskrivet. Jag blev just kär i myrar.

    Kram, R

    SvaraRadera
  6. Blev kär i din trilskande mamma också!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen min:) Kul att se dig här igen. Vi åker till Norrköping idag och jag vet ej när vi är tillbaka?? Så ni vet. Ha det gott så länge/Kramisar

    SvaraRadera