torsdag 22 januari 2009

Fler timmar på dygnet.

Ibland önskar jag verkligen att dygnet hade fler timmar. Det är så lätt att slarva bort en dag! Idag försvann för fort, jag ville ju göra så mycket och så slutade det med att vi irrade omkring på stan alldeles för länge, blev trötta, hungriga och lite sura. Jag uträttade dock endel ärenden och inhandlade lite material till kommande projekt, men det var inte värt det. Till saken hör också att det nästan alltid blir såhär när vi går på stan, varför lär vi oss aldrig? Just nu känns det som att all inspiration och energi jag hade igår ligger långt under en massa andra känslor, tröttheten är tyngst. Hoppas dock att mina idéer kommer tillbaka när jag blivit piggare.

Det är verkligen sant att man borde skriva och rita direkt när en idé dyker upp i huvudet, annars är det väldigt lätt att glömma. Dagens shoppingrunda, om man får kalla det så, resulterade i alla fall i lite bondromantik. Klänning från Indiska, 249 kr.
/ L.

1 kommentar:

  1. Ja, det är lätt hänt att när man har så mycket som man vill göra att inget alls blir gjort, man vet inte var man ska börja! Hoppas att jag hinner med mina projekt denna helg, jag har tänkt sy en del.

    Min vitlök så bröt jag försiktigt av i toppen av det yttersta skalet runt om vitlöksklyftan. Sedan petade jag ner den så att den bit av den toppen stack upp ur jorden. Och det verkar som att vitlöksblasten börjar växa så fort den kommer i kontakt med jorden! Helt otroligt. Den har växt ca 4 cm till nu...!

    SvaraRadera